Účetnictví daňová evidence

povedeme v souladu platnými právními předpisy 

Fyzické osoby 

 
živnostníci a osoby podnikající
podle zvláštních předpisů

Právnické osoby


 Právnické osoby

společenství s.r.o., a.s, ES
(evropská společenství) 

Neziskové organizace

Daňová evidence

Nabízíme Vám naši spolupráci zejména v následujících oblastech:

  • předání a kontrola prvotních dokladů po formální stránce
  • vedení peněžního deníku o daňových a nedaňových příjmech a výdajích
  • vedení knihy pohledávek a závazků
  • záznamy o ostatních složkách majetku pokud pro ně existuje využití, například kniha (karty) dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku a operativní evidence drobného majetku
  • ostatní záznamy vyplývající ze zvláštních právních předpisů, zejména karty zákonných rezerv nebo karty časového rozlišení výdajů (leasing)
  • pro plátce DPH vedeme záznamní povinnosti evidenci přijatých a uskutečněných zdanitelných plnění
  • průběžně předkládáme jednotlivé účetní výstupy a tiskové sestavy za účelem přehledu o ekonomickém stavu podnikání
  • dle potřeby nebo mimořádného zájmu zpracujeme i další účetní dokumenty, firemní účetní směrnice apod.
  • připravíme daňovou evidenci na její uzavření, provedeme účetní závěrku, zhotovíme všechny podklady pro sestavení přiznání k dani z příjmů fyzických osob a přehledů o příjmech a výdajích OSVČ na správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu
  • zpracujeme přiznání k příslušným daním, přehledy i další povinná hlášení
  • dále s problematikou vedení daňové evidence poskytujeme zároveň i účetní poradenství

Účetnictví  

  • předání účetních dokladů a kontrola po formální stránce
  • založení firemní agendy a účetního roku
  • založení účetnictví otevírání účetních knih ke dni vzniku povinnosti vést účetnictví, k prvnímu dni účetního období, účetní zápisy
  • vedení účetního deníku, hlavní knihy, knihy analytických účtů, knihy podrozvahových účtů
  • vedení hlavní knihy, syntetických účtů podle účtového rozvrhu (počáteční zůstatky účtů, souhrnné obraty, konečné zůstatky účtů)
  • sestavení směrné účetní osnovy, označení účtových tříd, účtových skupin, syntetických účtů
  • na podkladě směrné účtové osnovy sestavíme účtový rozvrh
  • vedení knih pokladní a bankovních dokladů
  • vedení knih závazků a pohledávek
  • kniha interních dokladů

Inventarizace minimálně jednou ročně

Každý druh zásob a hmotný majetek musí být inventarizován alespoň jednou za účetní období.

Inventarizace se provádí

  • k okamžiku, ke kterému se sestavuje řádná, popř. mimořádná, účetní závěrka (periodická inventarizace) a pro účely podání návrhu na vyrovnání.
  • inventarizaci je možné provádět také v průběhu účetního období (průběžnou) a to pouze u zásob a dále u dlouhodobého hmotného movitého majetku, který je v soustavném pohybu a nemá stálé místo, kam náleží.

Před sestavením účetní uzávěrky - provedeme před uzávěrkové operace

  • inventarizaci majetku a závazků, proúčtování inventarizačních rozdílů
  • vyúčtování kurzových rozdílů
  • kontrola časového rozlišení nákladů a výnosů
  • vyúčtování dohadných položek
  • posoudíme tvorby a použití rezerv
  • posoudíme pohledávky po lhůtě splatnosti
  • posoudíme tvorbu a použití opravných položek k dalším účtům majetku
  • provedeme oceňovací rozdíly při uplatnění reálné hodnoty a ocenění ekvivalencí u cenných papírů a podílů

Účetní závěrka

  • zpracování účetních výkazů ve zjednodušeném nebo plném rozsahu - rozvaha, výkaz zisku a ztrát, příloha
  • dále dle požadavku přehled o peněžních tocích nebo přehled (Cash Flow) a o změnách vlastního kapitálu
  • výroční zpráva se sestavuje v případě ověřování účetní závěrky auditorem
  • vedení knihy investičního a drobného majetku

Zveřejňování účetní závěrky
Na základě zákona o účetnictví a obchodního zákoníku zveřejníme vaši účetní závěrku (rozvahu, výkaz zisku a ztrát, přílohy) popřípadě výroční zprávy do sbírky listin obchodního rejstříku v rozsahu v jakém byla sestavena.