Účetnictví daňová evidence
povedeme v souladu platnými právními předpisy
Fyzické osoby
živnostníci a osoby podnikající
podle zvláštních předpisů
Právnické osoby
Právnické osoby
společenství s.r.o., a.s, ES(evropská společenství)
Neziskové organizace
Daňová evidence
Nabízíme Vám naši spolupráci zejména v následujících oblastech:
- předání a kontrola prvotních dokladů po formální stránce
- vedení peněžního deníku o daňových a nedaňových příjmech a výdajích
- vedení knihy pohledávek a závazků
- záznamy o ostatních složkách majetku pokud pro ně existuje využití, například kniha (karty) dlouhodobého nehmotného a hmotného majetku a operativní evidence drobného majetku
- ostatní záznamy vyplývající ze zvláštních právních předpisů, zejména karty zákonných rezerv nebo karty časového rozlišení výdajů (leasing)
- pro plátce DPH vedeme záznamní povinnosti evidenci přijatých a uskutečněných zdanitelných plnění
- průběžně předkládáme jednotlivé účetní výstupy a tiskové sestavy za účelem přehledu o ekonomickém stavu podnikání
- dle potřeby nebo mimořádného zájmu zpracujeme i další účetní dokumenty, firemní účetní směrnice apod.
- připravíme daňovou evidenci na její uzavření, provedeme účetní závěrku, zhotovíme všechny podklady pro sestavení přiznání k dani z příjmů fyzických osob a přehledů o příjmech a výdajích OSVČ na správu sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovnu
- zpracujeme přiznání k příslušným daním, přehledy i další povinná hlášení
- dále s problematikou vedení daňové evidence poskytujeme zároveň i účetní poradenství
Účetnictví
- předání účetních dokladů a kontrola po formální stránce
- založení firemní agendy a účetního roku
- založení účetnictví otevírání účetních knih ke dni vzniku povinnosti vést účetnictví, k prvnímu dni účetního období, účetní zápisy
- vedení účetního deníku, hlavní knihy, knihy analytických účtů, knihy podrozvahových účtů
- vedení hlavní knihy, syntetických účtů podle účtového rozvrhu (počáteční zůstatky účtů, souhrnné obraty, konečné zůstatky účtů)
- sestavení směrné účetní osnovy, označení účtových tříd, účtových skupin, syntetických účtů
- na podkladě směrné účtové osnovy sestavíme účtový rozvrh
- vedení knih pokladní a bankovních dokladů
- vedení knih závazků a pohledávek
- kniha interních dokladů
Inventarizace minimálně jednou ročně
Každý druh zásob a hmotný majetek musí být inventarizován alespoň jednou za účetní období.
Inventarizace se provádí
- k okamžiku, ke kterému se sestavuje řádná, popř. mimořádná, účetní závěrka (periodická inventarizace) a pro účely podání návrhu na vyrovnání.
- inventarizaci je možné provádět také v průběhu účetního období (průběžnou) a to pouze u zásob a dále u dlouhodobého hmotného movitého majetku, který je v soustavném pohybu a nemá stálé místo, kam náleží.
Před sestavením účetní uzávěrky - provedeme před uzávěrkové operace
- inventarizaci majetku a závazků, proúčtování inventarizačních rozdílů
- vyúčtování kurzových rozdílů
- kontrola časového rozlišení nákladů a výnosů
- vyúčtování dohadných položek
- posoudíme tvorby a použití rezerv
- posoudíme pohledávky po lhůtě splatnosti
- posoudíme tvorbu a použití opravných položek k dalším účtům majetku
- provedeme oceňovací rozdíly při uplatnění reálné hodnoty a ocenění ekvivalencí u cenných papírů a podílů
Účetní závěrka
- zpracování účetních výkazů ve zjednodušeném nebo plném rozsahu - rozvaha, výkaz zisku a ztrát, příloha
- dále dle požadavku přehled o peněžních tocích nebo přehled (Cash Flow) a o změnách vlastního kapitálu
- výroční zpráva se sestavuje v případě ověřování účetní závěrky auditorem
- vedení knihy investičního a drobného majetku
Zveřejňování účetní závěrky
Na základě zákona o účetnictví a obchodního zákoníku zveřejníme vaši účetní závěrku (rozvahu, výkaz zisku a ztrát, přílohy) popřípadě výroční zprávy do sbírky listin obchodního rejstříku v rozsahu v jakém byla sestavena.